Založ si blog

Nadšení umelci

Príjemný, takmer letný deň vám prajem milí čitatelia.

Posledné dni sú veľmi pekné. Nielen, že príroda nám robí radosť, ale aj ľudia sú k sebe milší. Ako je to možné? Jednoducho. Veď máme jar v plnom prúde. Kvietky nás lákajú svojimi farbami, tvarmi a vôňou na prechádzku po parku, záhrade, či voľnej prírode. Vtáčiky spievajú svoje árie z plného hrdla. Začnú s prvými lúčmi slnka a stíchnu až po úplnom západe slnka. Stromy, kríky a iné nekvitnúce bylinky tiež ukazujú svoju krásu. Je potrebné chodiť s otvorenými očami, ušami aj nosom a vnímať tú krásu, ktorú nám ponúkajú.

Okrem krásy prírody som v stredu objavila aj krásu nového miesta Slovenska a hlavne ľudí, ktorí sú tak ako ja, nadšení amatérski výtvarníci. Stretli sme sa na Ružinej, na výtvarnom workshope. Pán profesor nás naučil maľovať na sklo. Takmer nikto z nás ešte túto techniku nevyskúšal, tak to bolo niečo úplne nové. V piatok poobede sme mali prednášku o tejto technike. Vybrali sme najlepší návrh z obrázkov, ktoré sme si pripravili pred workshopom ako domácu úlohu. Zadanie bolo vytvoriť originálny obrázok veľkosti A4. Bolo možné mať obrázok aj z internetu, ale takých bolo medzi 24 zúčastnenými výtvarníkmi veľmi málo.

V sobotu celý deň sme sa venovali maľovaniu. Vôbec to nebolo jednoduché. Veľa sme opravovali, menili. Ale …

V nedeľu doobeda sme dokončili naše dielka. Niektorí stihli namaľovať aj dve a dokonca jedna kamarátka aj tri obrázky. Na koniec workshopu sme všetky naše obrazy prezentovali celej skupine výtvarníkov. Všetky dielka boli krásne. Aj tie jednoduché, aj zložitejšie, farebné aj čiernobiele. Môžete ich vidieť aj na Facebooku.

Na tento zaujímavý workshop som išla úplne sama, nikoho som nepoznala. Hneď po príchode na chatu pri priehrade som sa zoznámila s Jankou, ktorá býva blízko mňa. Hneď sme sa skamarátili a počas pobytu sme sa veľa rozprávali i spolu tvorili. Domov som už išla s ňou. Už sme si urobili plány na spoločnú tvorbu. Naučím ju maľovať na textil. Veď farby si už kúpila, len ešte nenašla ten správny okamih začať s nimi maľovať. Okrem Janky som spoznala veľa nadšených amatérskych tvorcov a tak mám kontakt na mnohých z nich. Niekto mi dal telefónne číslo, niekto kontakt na FB, iný rovno adresu, kde ho nájdem.

Tento predĺžený víkend mi priniesol nielen novú skúsenosť, ale aj priateľstvá a kontakty. Keďže som dosť akčná a nadšená z tvorby, tak som hneď na druhý deň po príchode domov vytvorila skupinu na Facebooku. Volá sa Nadšení umelci a pozvala som tam 89 ľudí z mojich priateľov. Bola som prekvapená, keď ako prvá sa prihlásila známa spisovateľka, s ktorou som sa videla asi raz na krste knihy. Druhou bola režisérka, s ktorou som sa spoznala na FB. S ňou som sa ešte osobne nestretla, ale komunikácia cez internet je pekná. Netrvalo to ani hodinu a už sa prihlásili do tejto novej skupiny aj ďalší moji kamaráti, ktorých som pozvala a prekvapili ma aj mená ľudí, ktorých nepoznám.

Nuž sociálna sieť sa dá využiť aj pozitívne. Spojila som ľudí, ktorí vedia vnímať krásu okolo seba. Ktorí niečo nové, originálne vytvárajú a robia tým radosť sebe a ľuďom okolo nich. Snáď budete mať chuť sa pozrieť na tvorbu týchto zanietených ľudí. Aby ste ľahšie našli túto skupinu, tu je link: https://www.facebook.com/groups/1494948064564662

Príjemný deň vám všetkým ešte raz prajem. 🙂

Hra farieb

17.06.2024

O hre farieb na skle Nedeľa skoro ráno. Boli sme na výtvarnom workshope v Ružinej.. Ráno, ešte takmer všetci účastníci workshopu spali, sme my dve ranné vtáčatká, už išli do ateliéru, kde boli všetky obrazy, čo sme maľovali na workshope. Niektoré boli namaľované úplne, niektoré len z časti. Okrem spomínaných obrazov stoly boli plné maliarskych potrieb. Celá [...]

Stretnutie maturantov

16.06.2024

V sobotu 15.6. 2024 o 16.00 sme mali pravidelné, pomaturitné stretnutie triedy 4. A spolu s triedou 4.B. Od ukončenia gymnázia sme sa stretli každých päť rokov. Miesto stretnutia študentov a triednych učiteľov bolo vždy pred budovou školy. Nasledovala oficiálna časť, keď sme sa rozdelili na A a B triedu a išli do budovy, do miestnosti, kde sme drali školské lavice. Jeden po [...]

Čo je šťastný život?

13.06.2024

Tento rok je pre nás Slovákov dosť zvláštny a náročný. Ale … Už tridsaťpäť rokov máme po Nežnej revolúcii. Síce ešte pár mesiacov zostáva, kým príde ten dátum, ten deň kedy sme vyšli na námestia miest a štrngali kľúčmi a tak sa snažili poraziť nefunkčný režim, ktorý u nás vládol desaťročia. Deň, kedy si naplno budeme uvedomovať historický okamih, [...]

Výstražný štrajk RTVS

Podpíše? Nepodpíše? Pellegrini o zrušení RTVS rozhodne po návrate z Bruselu

26.06.2024 08:55, aktualizované: 09:10

Prezident rozhodne o podpise zákona o Slovenskej televízii a rozhlase počas budúceho týždňa.

Walmart / Streľba /

Útok neďaleko Las Vegas si vyžiadal päť obetí, útočník sa zastrelil

26.06.2024 08:36

Polícia útok označila za izolovaný incident a jeho motív nekonkretizovala.

Horská záchranná služba, Tatry

Turista neprežil pád z vrcholu Ostrého Roháča v Západných Tatrách

26.06.2024 07:43

Pád turistu z červeného turistického chodníka nahlásili horským záchranárom poľskí svedkovia.

Checkmate

„Bezpečnostné dôvody“. Moskovský aerosalón ani tento rok nebude, píše Kommersant

26.06.2024 07:07

Naposledy v roku 2021 si Vladimir Putin na MAKS-e prezrel pripravovanú novú ruskú stíhačku Checkmate (Šachmat).

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 132525x
Priemerná čítanosť článkov: 1921x

Autor blogu