Založ si blog

Láska je láska

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo …
Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. Neskôr v škôlke má rado svoje panie učiteľky, kamarátky, kamarátov.
V čase nástupu do školy sa učí mať rado čítanie, písanie, kreslenie, cvičenie. Má nové vzory, do ktorých sa môže zamilovať. Do svojej prvej pani učiteľky, či pána učiteľa. Neskôr na druhom stupni do učiteľov jednotlivých predmetov, aj predmetov samotných, vďaka úžasnej práci pedagógov.
Po skončení základnej školy nastupuje na strednú. Či je to gymnáziu, stredná odborná škola s maturitou či bez nej, má možnosť milovať. Ako je to možné?
Nuž jednoducho. Lebo … Lebo má vôkol seba nové podnety každučký deň. Každý deň, každú hodinu, každý okamih sa ukáže niečo v jeho živote, čo je potrebné a dobré milovať. Takú mačičku či psíka, čo dostane k narodeninám, alebo len tak pre radosť.
Tu sa dostávame k láske ku zvieratkám. Je jedno či je to psík, mačička, morčiatko, zajačik či obrovský plaz. Každý živý tvor má nárok na lásku. Lásku svojho pána. Lásku svojho milovaného.
Je krásne keď je láska opätovaná. Keď nezostane jednostranná. Keď je naplnená. Keď …
Tu sa dostávam k láske k jedlu. K pečeniu, vareniu. K vymýšľaniu nových jedál. Nových chutí. Nových, nepoznaných kombinácií. A to je parketa pre moju fantáziu. Veď ma už trošku poznáte, že vymýšľam kade chodím. Vymýšľam neustále nové veci. Nové kombinácie. Nové výtvory vychádzajú spod mojich rúk. A tešia ľudí okolo mňa.
Moje výtvory sa dajú nosiť, dajú sa voňať, dajú sa jesť. Prečo? Jednoducho preto, lebo šijem, vyšívam, modelujem, maľujem, paličkujem, vyrezávam, pletiem z vlny, papiera i prútikov, pečiem koláčiky vlastnej výroby, vlastných receptov, varím s fantáziou. Varím často a rada. Pre manžela, pre deti, pre kamarátov, pre rodinu.
Tak vidíte, že láska je láska. Je tu s nami celučký deň. Deň za dňom. Týždeň za týždňom. Mesiac za mesiacom. Rok za rokom. Po celý život. Stačí na ňu myslieť, stačí sa jej dotknúť. Stačí …
Dnes vám prinášam recept na koláčik, ktorý som vymyslela, upiekla pre mojich milovaných. Pre manžela, pre synov a pre kamarátku. Ukázala by som vám ho, ale nestihla som odfotiť ani jeden kúsok. Lebo …
Lebo tento škoricovo-mandľovo-karamelový koláčik zmizol za pár hodín. Skôr ako som dostala nápad odfotiť ho. Vyzeral krásne. Lákavo. Priam volal, aby sme ho zjedli. A tak synovia, hoci si povedali, že nebudú jesť toľko koláčikov neodolali a zjedli ho takmer na posedenie. Mne sa ušiel jeden kúsok a manžel až dva.
Tu je recept.
Suroviny: Na cesto:
3 vajcia
1 dl mlieka
1 dl oleja
150 g mletých mandlí
75 g špaldovej múky
1 čajová lyžička sódy bikarbóny
2 polievkové lyžice škorice
Na plnku:
400 ml mlieka
1 sáčok karamelového pudingového prášku
2 lyžice trstinového cukru
125 g masla
Postup: Cesto: Všetky suroviny dáme do misy, poriadne premiešame varechou alebo lyžicou. Keď sa nám vytvorí jednoliate cesto, vylejeme ho na plech vystlaný papierom na pečenie. Pečieme vo vyhriatej rúre pri teplote 180°C približne 10 – 12 minút. Keď je cesto upečené, vyberieme ho z rúry a necháme vychladnúť. Vrch potrieme džemov alebo lekvárom. Medzi tým ako korpus chladne si pripravíme plnku. V hrnci zohrejeme mlieko na 30 °C. Polovicu odlejeme do pohára. V pohári rozmiešame pudingový prášok. Do zvyšného mlieka v hrnci dáme trstinový cukor. Keď zovrie, nalejeme doň zvyšné mlieko v pudingovým práškom a uvaríme hustý krém. V druhej miske rozmiešame maslo s trochou cukru. Po vychladnutí pudingového základu spojíme vymiešané maslo s pudingom. Vymiešame ho do hladka. Máme chutný karamelový krém. Ten natrieme na pripravený korpus, na ktorý natrieme džem alebo lekvár. Krém uhladíme nožom do rovnomernej vrstvy. Vrch koláča môžeme posypať strúhanými orieškami, čokoládou alebo Grankom. Dáme stuhnúť do chladničky. Po dvoch hodinách chladenia koláč nakrájame na úhľadné kúsky a môžeme podávať ku kávičke či čajíku. Dobrú chuť.

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

Naše milé zdravotníctvo

31.12.2022

Vianoce som ešte strávila doma. Prišiel syn s priateľkou, tak som ich nechcela sklamať. Nechcela som stráviť Vianoce v nemocnici. Veď toto sa mi podarilo cez Veľkú noc. Nechtiac. A tak nikto z mojich chlapcov nemal Veľkú noc. Takže Vianoce som chcela mať. Nielen ja. Hlavne moji chlapci a Alenka. Vianoce sme prežili ako v rozprávke. Na koniec zazvonil zvonec a rozprávke bol [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Zelenskyj hovoril o polmilióne mobilizovaných. General Syrskyj: Potrebujeme výrazne menej vojakov

29.03.2024 14:16

Ukrajinská armáda bude musieť pre obranu pred ruskou inváziou mobilizovať menej vojakov, než sa pôvodne očakávalo.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10

Evakuovať museli 50 ľudí.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126551x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu