Založ si blog

Povesti naše milé

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo …

O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa pomaličky-potichučky priblížil deň, keď bude uvedenie jeho najnovšej knihy povestí a beseda s ním v Banskej Štiavnici. Ešte, že existuje sociálna sieť. Veď …

Len čo som sa dozvedela, že ten deň nášho stretnutia je dnes, teda včera, bolo jasné čo budem robiť poobede. Pôjdeme do Banskej Štiavnice do hotela Grand Matej. Je to neďaleko od nás, cesta trvá len pol hodinky. A tak sme šli. Autom. U nás pekných 7,5 stupňa, pod mrakom, ale nepršalo. A cestou sa menilo počasie aj príroda okolo nás. Ako je to možné? Jednoducho. Veď Banská Štiavnica leží v pahorkatine, kde vládnu iné podmienky ako v jej okolí. Viem to z vlastnej skúsenosti už dlhé roky. A tak pred mestom sa zrazu zjavili obrovské chumáče snehu. Fúkal silný vietor. Zdalo sa, že celý svet sa zbláznil. Nie, nie svet, iba Perinbabka zase šantila so zázračnou, snehovou perinou. Tú nádheru som aj fotila ako správny fotograf. Mám kopec krásnych záberov. Raz vám ich ukážem. Sľubujem.

Po príchode na námestie ma manžel vysadil oproti hotelu Grand Matej. On ho poznal veľmi dobre. Ako vojak tam chodil na zábavy. Bývalo to v sobotu večer plné hostí, často sa ani nedostal dnu. A včera? Nuž, zíval prázdnotou. Čo je škoda. Lebo …

Pri vstupe do hotela ma privítal usmiaty pán. Spýtala som sa , či som prišla správne do hotela Grand Matej, kde sa koná stretnutie so spisovateľom a jeho knihou. Uistil ma, že som prišla správne. Uviedol do haly, kde už boli pripravení účinkujúci. Teda Anton Pižurný, Ondrej Daniš, Peter Adamov a Katka a Olinka. Tí sa podieľali na kultúrnej vložke, pri ktorej sme v komornej atmosfére spoznali najnovšiu knihu povestí o hradoch a zámkoch, o miestach, o ktorých niektorí ani netušili, že existujú.

Zvítala som sa s Antonom, Ondrejom, zoznámila s Petrom, Katkou, Olinkou. A pekné popoludnie sa začalo. Bolo to nádherné pásmo piesní, básní, povestí. Stretnutie s milými ľuďmi ako má byť. Bolo mi ľúto, že som musela odísť trochu skôr ako sa úplne skončilo toto stretnutie, ale veď sme v spojení cez FB, osobne aj telefonicky. Iste sa v blízkej či vzdialenej budúcnosti stretneme opäť. Už sa teším na ten deň.

Príjemnú nedeľu vám všetkým prajem. Snáď aj pri dobrej knihe od tohto úžasného spisovateľa.

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

Naše milé zdravotníctvo

31.12.2022

Vianoce som ešte strávila doma. Prišiel syn s priateľkou, tak som ich nechcela sklamať. Nechcela som stráviť Vianoce v nemocnici. Veď toto sa mi podarilo cez Veľkú noc. Nechtiac. A tak nikto z mojich chlapcov nemal Veľkú noc. Takže Vianoce som chcela mať. Nielen ja. Hlavne moji chlapci a Alenka. Vianoce sme prežili ako v rozprávke. Na koniec zazvonil zvonec a rozprávke bol [...]

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Súd poslal zakladateľa kryptomenovej burzy FTX na 25 rokov do väzenia

28.03.2024 17:13

Pred kolapsom v novembri 2022 bola druhou najväčšou kryptomenovou burzou na svete.

Crocus, Moskva, Rusko, teroristický útok

Teroristický útok si objednali Ukrajinci máme dôkaz, tvrdí Moskva. Nezmysel, opakovane sme vás varovali, reaguje USA

28.03.2024 16:36, aktualizované: 16:48

Za útok v koncertnej sieni v Krasnogorsku na predmestí Moskvy je zodpovedný výlučne Islamský štát, vyhlásil bezpečnostný hovorca Bieleho domu John Kirby.

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126535x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu