Založ si blog

Ešte sú Vianoce : )

Včera bol prvý sviatok vianočný. Čas ničnerobenia. Veď …
Všetko navarené zo Štedrého dňa. Veď naša štedrá večera bola a vždy je naozaj štedrá. Máme šesť chodov plus pár druhov koláčikov. Kopec ovocia a aj nejaká zeleninka sa u nás nájde.
Takže od rána sme mali padla. Nič sme nemuseli robiť. Nič sme nerobili. Iba …
Iba jedli, rozprávali sa, pozerali staré filmy, rozprávky a … A šli sme sa prejsť. Lebo …
Lebo u nás v meste vládla hmla od rána do večera. Ale iba pár kilometrov za mestom bol iný svet. Ako to viem? Jednoducho. Šli sme na chalupu a tam nás privítalo slniečko plnou náručou svojich lúčov. A svietilo a svietilo a … Vyčarilo nám úsmev na tvári. Vlastne na tvárach. Išli sme tam nielen my dvaja, manžel a ja, ale aj syn s priateľkou. Bola to veľmi príjemná prechádzka.
Zastavili sme sa na chalupe. Vlastne len chalúpke. Je to taký storočný domček ešte s čiernou kuchyňou. Vyvetrali sme. Teda manžel otvoril všetky okná. Veď v dome boli len dva stupne a vonku pekných sedem. Kým sa vetralo, tak sme sa ja s Alenkou, synovou priateľkou, boli trošku prejsť dedinou. Bola, vlastne ešte stále je, odetá slávnostne, vo vianočnom šate. A tak sme šli. Len taký malý okruh. Prešli sme popri pár rodinných domoch, kde vládla vianočná pohoda. Aj zvieratká cítia tú pohodu, lebo boli zalezené vo svojich domčekoch, príbytkoch, či rovno poviem búdach. Ani jedného psa či psíka sme nevideli. Inak ma vždy pozdravia, veselo zaštekajú a zavrtia chvostíkom, keď idem popri nich do obchodu.
Len v potôčiku, ktorý tečie popri hadici domov a chodníku, ktorý lemuje tieto domy, sa bahnili kačice. No a ja , vášnivý fotograf, som vybrala z kabelky fotoaparát a fotila a fotila a … Mám krásne zábery kačíc i káčerov ako si hľadali niečo dobré, chutné do zobáčika. Vôbec si ma nevšímali, že sú objektom mojich krásnych záberov.
Obchod bol pravdaže zatvorený. Ani noha v ňom, ani pri ňom. Boli sme samučičké pri tom obchode. Šli sme ďalej.
Prišli sme ku krásnemu vianočnému stromu plnom žltých a červených veľkých vianočných gúľ. Urobili sme si pár fotiek a šli sme ďalej.
Blízko tohto ozdobeného stromu sa nachádza obecný úrad, dom remesiel a o kúsok vyššie evanjelický kostol. Šli sme si pozrieť kostol. Dnu sme sa nedostali, lebo už bol zatvorený. Slávnostná omša v ňom bola o desiatej a my sme tam boli už okolo jednej hodiny. Alenka, teda hlavne ona, ale aj ja, sme si urobili zábery tohto kostola. Chodníkom sme prešli až na druhú stranu a dostali sme sa na ďalšiu ulicu. Tam nás privítali dvaja hafani.
Sú to moji dobrí kamoši. Teda psí kamoši. Veď sa poznáme už chvíľku. Minule, keď som si urobila okružnú prechádzku dedinkou, som ich spoznala, prihovorila som sa im, odfotila ich, poďakovala a šla domov. Tak títo psíkovia, hoci vzrastom sú poriadne veľkí, ma privítali svojím spôsobom.
Zbadala som ich už z diaľky ako spokojne ležia pred vchodom do domu pred dverami a pozorujú okolitých ľudkov, ktorí hoci v malom počte, sa prechádzali dedinkou. Zastavila som sa s Alenkou pred týmto domom. Otvorila som kabelku, vybrala fotoaparát a … A milí psí kamoši ma zbadali a hneď sa vydali k plotu, k nám, aby nás pozdravili. Mávali chvostíkom, stavali sa na zadné nožičky, boli šťastné ako blchy v kožuchu. Urobila som pár záberov, keď mi vrecko na vetrovke začalo zvoniť.
Chvíľu zvonilo, kým som odložila foťák do kabelky a mohla zodvihnúť mobil. Ozval sa manželov hlas. „Kde ste?“ Nuž som mu odpovedala, že blízko, len pri evanjelickom kostole. Nevedel, kde je ten kostol, tak som mu vysvetlila, že len pri obecnom úrade, ten žltý kostol. Už vedel kde sme. A tak autom prišli so synom pre nás.
Spolu sme sa odviezli až k rybníku, ktorý má krásnu pešiu zónu. Veď cestou tam sme stretli mnoho domácich ľudkov. Tí išli pešo, na bicykli aj v kočiaroch. Teda detských kočíkoch.
Rybník nesklamal. Hladinu mal zamrznutú. Slniečko sa od nej odrážalo a nám bolo zrazu ešte krajšie na tvári i na duši. Obišli sme po hrádzi pol rybníka. Potom sme šli domov.
A krásny deň bol takmer za nami.
Pri ceste domov sme blízko nášho mesta znovu vstúpili do iného sveta. Do sveta plného hmly.
Aj vy ste prežili niečo neobyčajné počas tohto vzácneho, sviatočného dňa???sme

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

Kaczynski lech

Poľská vláda čelí kritike za spochybnenie ruskej stopy v Kaczyňského kauze

19.04.2024 23:16

Letecké nešťastie sa odohralo 10. apríla 2010 pri meste Smolensk na západe Ruska.

Navaľná

Julija Navaľná prevzala nemeckú Cenu za slobodu médií

19.04.2024 21:51

Manželia Navaľní dostali toto ocenenie "za odvahu prejavenú v hnutí odporu a za odvážny a nenásilný boj proti brutálnej diktatúre v Rusku"

súd, manhattan

Pred súdom na Manhattane, kde prebieha proces s Trumpom, sa zapálil muž

19.04.2024 20:37, aktualizované: 22:18

Polícia neskôr oznámila jeho totožnosť. Jeho čin mohol byť motivovaný konšpiračnými teóriami.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 127013x
Priemerná čítanosť článkov: 1954x

Autor blogu