Založ si blog

Naše milé zdravotníctvo

Vianoce som ešte strávila doma. Prišiel syn s priateľkou, tak som ich nechcela sklamať. Nechcela som stráviť Vianoce v nemocnici. Veď toto sa mi podarilo cez Veľkú noc. Nechtiac. A tak nikto z mojich chlapcov nemal Veľkú noc. Takže Vianoce som chcela mať. Nielen ja. Hlavne moji chlapci a Alenka.
Vianoce sme prežili ako v rozprávke. Na koniec zazvonil zvonec a rozprávke bol koniec. A …
A tak sa začal čas medzisviatočný. Začal sa tak …
Tak, že som skončila v nemocnici. Prečo? Preto, lebo som celé sviatky pracovala, zabávala sa, bola šťastná.
Testovanie nášho zdravotníctva začalo o pol piatej nad ránom. Prišlo mi zle, odmerala som si tlak a už to išlo veľmi rýchlo.
Volanie na 112, záchranka, nemocnica, urgent.
Záchranka prišla dvadsať minút od zavolania na 112. Prišli traja. Dvaja záchranári a lekárka. Jeden záchranár , volal sa Zdenko, robil ako hodinky všetky potrebné úkony. Lekárka Stanislava sa pýtala na potrebné veci a vyhodnocovala situáciu. Druhý záchranár Jozef iba čakal, kým príde na neho rad. Počas ich zásahu mi bolo poriadne zle. Ale … Len čo som bola v sanitke, a bolo mi trošku lepšie po podaní liekov, so Zdenkom som sa trošku rozprávala. Netušila som, že jeden Zdenko o piatej popoludní odíde z našej domácnosti – to je syn Zdenko. A o dvanásť hodín k nám príde druhý Zdenko, aby ma zachránil. Povedala som mu aj toto a tak sa tomu zasmial.
Strávila som na urgente celkom 12 hodín. Slušné, že? A prečo? Jednoducho preto, lebo som sa ocitla na dvoch urgentoch. Internom a neurologickom. Nuž …
Zase som to ja. A pritom som takmer nič nepovedala. Všetko to povedalo moje telo.
Tlak si urobil výlet do vysokých výšin a nie a nie vrátiť sa späť na zem. Tiež tlak na hrudi urobil svoje. No ja sa nevzdávam. A tak po dlhých hodinách ležania na internom urgente a mnohých vyšetreniach som sa dostala o dom (teda dve miestnosti) ďalej na neurologický urgent. Tam som strávila podstatne kratšiu dobu. Našťastie.
Ale aj tak som strávila viac ako dvanásť hodín v nemocnici. Viem si predstaviť stráviť ich úplne inak s mojimi milými, aj s mojimi koníčkami. Ale …
Nuž, už som zas doma, živá, relatívne zdravá.
Čo som týmto chcela povedať?
Nič a predsa veľa. Nič, veď je to obyčajná správa z urgentu. Veľa, aj v malej okresnej nemocnici pracujú odborníci aj fušeri. Som rada, že žijem v tomto našom mestečku.
Ešte radšej som doma, kde sa môžem hrať a tancovať.
Prajem vám krásne dni plné zdravia.

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

zena tabletka lieky choroba liek

Japonsko eviduje 4 úmrtia a 100 hospitalizácií v súvislosti s doplnkami výživy

28.03.2024 12:09

Firma minulý týždeň informovala, že prvé sťažnosti na problémy s obličkami dostala už v januári.

korčok, pellegrini

Prezidentský duel Korčok – Pellegrini. Kampaňa nabrala na obrátkach. Môžeme čakať ešte nejaké prekvapenia?

28.03.2024 12:00

Prvý duel prezidentských kandidátov Korčoka a Pellegriniho odvysiela Rádio Slovensko a RTVS:24.

medvede, tabuľka, Repište

Pellegrini: Mimoriadne rokovanie parlamentu k odstrelu medveďov zatiaľ nebude

28.03.2024 11:31, aktualizované: 11:55

Zákon o možnom odstrele rizikových medveďov sa má prerokovať v skrátenom legislatívnom konaní na najbližšej riadnej schôdzi.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126531x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu