Založ si blog

Kde sa stratil zdravý rozum? ??

Je sobota, krásne slnečné ráno. Čas oddychu a čas pre naše koníčky. Ale …

U susedov je krásne slnečné ráno, ale vôbec nie čas oddychu a čas pre koníčky ich obyvateľov.

V Ukrajine, našom najbližšom susedovi, zúri vojna. Síce je na začiatku, ale stačí poznať pár historických udalostí, vedieť historicky, kriticky myslieť, vedieť čo bolo v minulosti dôležité a čo nie. A ešte niečo je potrebné. Zdravý rozum.

Kde zostal zdravý rozum? Nuž, to, bohužiaľ, neviem. Nie som predsa veštica, ani Sybila, ani … Som len obyčajný človiečik, ktorý sa teší z každého rána. Lebo … Lebo môžem prežiť ďalší deň v mojom krátkom živote. Lebo som šťastný človek, ktorý sa ráno nadýchne, v posteli si vystrie nožičky, ručičky a mozgové závity. Tie mi pracujú na plné obrátky veľmi často. Som totiž výmyselník.

A tak vymýšľam. Ako môžem pomôcť mojim študentom z Ukrajiny, z Ruska. Mojim priateľom z týchto dvoch krajín, ktoré sú vo vojnovom konflikte. Ako môžem pomôcť aj neznámym ľuďom z týchto krajín, predovšetkým z tej prvej, ktorých ani nepoznám. Ale viem, že tu sú. Že majú neskutočný strach. Strach o svojich najbližších, o seba, o svoj holý život. Nezáleží im na materiálnych veciach. Momentálne je pre nich najdôležitejšie prežiť túto strašnú pohromu. A tak mnohí utekajú zo svojich domovov, od svojich rodičov, priateľov. Vystúpili zo svojej komfortnej zóny. Lebo museli. Lebo chceli. Lebo …

Jedno je ale isté, a to, že všetci majú len strach. Strach pred niečím, čo sa zrodilo v chorej hlave. Čia chorá hlava to je? Je to jednoduché. Veď sa stačí zamyslieť a hneď viete odpoveď na túto jednoduchú otázku. Neveríte?

Tak čítajte ešte pár riadkov. Pamätáte sa na Hitlera? Na Mussoliniho? Na Napoleona? Na …? Na vojnu, ktorú vyvolali v snahe ovládnuť svet? Boli to v podstate jednoduchí ľudia, ktorí ale využili nespokojnosť ľudí so svojím životom. Či už išlo o ekonomiku. O sociálne záležitosti. O ich komfortnú zónu, ktorú nechceli prekročiť? Ktorí boli síce nespokojní, ale neurobili vôbec nič na zmenu svojho stavu? Nuž a títo ľudkovia z prvého riadku tohto odseku to využili vo svoj prospech. Ovládli masy nespokojných ľudí a zatiahli ich do vojnového konfliktu. A výsledok?

Ten predsa poznáte. Učili ste sa to na dejepise v škole. Či…???

Takže na záver mojej jednoaktovky: Verím, že zdravý rozum zvíťazí aj v tejto nezmyselnej vojne. A pevne dúfam, že to bude skoro. Veeeľmi skoro.

Príjemný začiatok slnečnej soboty vám prajem.

PS: Tiež bojujem. Sama proti prírode. Proti bolesti. Veď včera som nedobrovoľne strávila 7,5 hodiny v nemocnici. A to som včera mala namierené na univerzitu, k mojim spolužiakom, k lektorke, na stretnutie s literatúrou a hudbou. Ale … Človek mieni, choroba mení.

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

putin, kim

Putin podal Kimovi pomocnú ruku: Zablokoval dohľad OSN nad sankciami voči KĽDR

28.03.2024 22:10

Kroky Ruska podľa hovorcu amerického ministerstva zahraničných vecí Matthewa Millera "cynicky oslabujú" medzinárodný mier

Juraj Blanár

Blanár: Vstup do NATO bol významný krok, potvrdzujúci váhu aj dnes

28.03.2024 21:53

Aliancia je predovšetkým obranná a mierová organizácia, zdôraznil minister.

Izrael Palestína Hamas Vojna humanitárna pomoc

Súdny dvor nariadil Izraelu, aby nebránil humanitárnej pomoci smerujúcej do Gazy

28.03.2024 21:38

Hlavný súdny orgán OSN reagoval na podnety Juhoafrickej republiky. Tá obvinila Izrael z genocídy.

Tragická nehoda slovenského autobusu v Chorvátsku.

Autobus v JAR sa zrútil z mosta, zahynulo 45 cestujúcich

28.03.2024 21:15

Nehodu prežilo len osemročné dieťa, ktoré záchranári previezli s vážnymi zraneniami do nemocnice.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126541x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu