Založ si blog

Zamrznutý úsmev

Zázraky sa dejú neustále. Treba sa len vedieť naučiť vnímať ich. Poviem vám o jednom zázraku. Teda ak chcete….

Včera ráno (alebo to bolo pred týždňom, či pred rokom, či …? ) V každom prípade, to nie je teraz dôležité. Oveľa dôležitejšie sú prírodné podmienky: mráz -13 stupňov Celzia, 6 cm snehu.

Idem (musím ísť) do obchodu kúpiť chlebík pre mojich hladošov, ktorí ešte tíško spinkajú. Vyjdem von, obchod je len 100 metrov vzdialený od domu, kde bývam. Takže tých pár krokov urobím ako nič. Ale … Počujem každučký krok. Sneh si krásne vŕzga pod mojimi nohami. Nestará sa, či mi zájde do topánky, či ju zasneží, či …

Cestou stretnem mladšiu pani v stredných rokoch. Už nakúpila a ide domov, v hlave myšlienky, čo bude robiť v túto sobotu.

Už som pri obchode.

Počkám, kým z neho vyjde starší pán, ktorý už nakúpil. Oči sa nám stretnú, usmejeme sa na seba a bez slova si vymeníme maličké miesto pri vstupe do obchodu., ktoré tam architekti vymysleli. Viac ako jeden zákazník sa tam nezmestí. Takže vstúpim do obchodu.

Pri polici s chlebmi stoja dvaja zákazníci. Jeden pán v najlepších rokoch a pani o niečo mladšia. Obaja sa chystajú kúpiť chlieb. Pani sa posťažuje, že chlebík je taký sťapnutý. Je a ja hneď viem prečo (aspoň tuším). Spýtam sa pani: „Je ešte teplý?“ Ona odpovie: „Áno.“ Moja hypotéza sa potvrdí. Preto je chlebík tenší ako ho pekár upiekol, lebo sú ešte teplé chleby naukladané tesne jeden vedľa druhého, aby sa ich tam zmestilo čo najviac. Nájdem pekný chlieb a dám si ho do malého vozíka.

Kým hľadám v obchode chlieb, cibuľu a mandarínky (trvá to snáď 8-10 minút), sa ten miniobchodík zaplní ľuďmi, ktorí chcú tiež kúpiť len chlieb, a …

Idem k pokladni, zaplatím a idem domov. Pri odchode z obchodu sa slušne pozdravím pokladníčke. Poviem iba „Dovidenia“ a usmejem sa na ňu. Prekvapí ma odpoveď. Asi päť hlasov mi odpovie: „Dovidenia“. Bol to hlas pokladníčky a štyroch zákazníkov, ktorí stáli slušne v rade pri pokladni. Chceli zaplatiť za svoj nákup.

Cestou domov vidím vychádzajúce slniečko, jeho lúče sa hrajú na snehu hru s názvom: „Kto vyčarí krajší úsmev na perách okoloidúcich ľudkov?“

Víťazom sú všetky. Usmievala som sa celou cestou domov. Ešte aj doma sa manžel na mňa nechápavo pozrel, že čo sa stalo. Ten úsmev mi zamrzol na perách. Predsa -13 je poriadny mrazisko.

Letná jazda za dobrodružstvom

11.08.2024

Príjemné ránko vám všetkým prajem. Včera bol piatok. Krásne lenivý, slnečný, teplý, prázdninový deň. … Ako stvorený na objavovanie niečoho nového, výnimočného. A tak … Vymyslela som výletík do Banskej Štiavnice. Je to moja srdcovka. Veď som písala diplomovú prácu na tému Profesijné bratstvá v banských mestách v stredoveku a začiatkom novoveku, ktoré boli [...]

Nadšenec na Sahare

21.07.2024

Príjemné, slnečné, letné, skoré ránko vám všetkým prajem. Ako sa cítite v týchto saharských dňoch? Ja sa cítim ako sardinka vo vlastnej šťave sušená na priamom slnku. Lebo … Nemôžem síce hýbať nohami, ale hlavou a rukami áno. A tak hýbem mozgom. Viete to urobiť aj vy? Som presvedčená, že áno. Veď viete vyrobiť úžasné vecičky. Originálne. Preto je [...]

F1 v priamom prenose

29.06.2024

Príjemné, letné, prázdninové ráno vám všetkým prajem. Teda všetkým školopovinným študáčikom a ich rodičom a prarodičom a … Už ste rozmýšľali čo budete dnes robiť? Len tak zľahka sa odreagujete od starostí všedných dní, či pôjdete na maltu a výsledkom vašej niekoľkomesačnej činnosti bude novučičký domček? Kým manžel ešte spí, mám more času pre [...]

Erdogan

Erdogan vyzval na vytvorenie moslimskej aliancie proti Izraelu

07.09.2024 22:35

Turecký prezident vyhlásením reagoval na smrť aktivistky s tureckým a americkým občianstvom, ktorú zabila izraelská armáda počas protestu.

letisko, vide, schwechat

Muž chcel prepašovať cez rakúske letisko kokaín v opierke invalidného vozíka. Odhalili ho policajné psy

07.09.2024 21:50

Muž vzbudil u polície podozrenie. Tá následne odhalila 14 kilogramov kokaínu v hodnote približne 1,5 milióna eur.

Michel Barnier

Vo Francúzsku vyšli do ulíc tisícky demonštrantov. Nesúhlasia s vymenovaním Barniera za premiéra

07.09.2024 20:26

Na protesty proti Macronovi ešte pred Barnierovým vymenovaním vyzvala ľavica, ktorá síce vyhrala voľby, ale nedostala šancu zostaviť vládu.

nehoda, kúty, hasiči

Mladík šoféroval bez vodičáku, s autom skončil v rieke. So spolujazdcami utrpeli vážne zranenia

07.09.2024 19:29

Po náraze sa auto prevrátilo na strechu. Najmladší účastník nehody mal iba 11 rokov.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 72
Celková čítanosť: 137473x
Priemerná čítanosť článkov: 1909x

Autor blogu