Založ si blog

Celozrnné lokše plnené karfiolom

Príjemný zimný deň vám prajem.
Máte chuť na karfiol? Ja áno. Jedla by som ho každý deň. Ale …
Pripravovala som karfiol na tri spôsoby. Vyprážaný a aj dusený so zemiakmi a ešte v karfiolovej polievke. Ako vždy som nespokojná, keď robím stále niečo rovnako, tak som pohla rozumom a vymyslela nové jedlo z karfiolu.
Takto vznikli celozrnné lokše plnené pareným karfiolom.
Ponúkam vám recept na prípravu takejto lahôdky.
Najprv si uparíme (alebo aj uvaríme) karfiol, ktorý rozoberieme na ružičky. Potom urobíme celozrnné lokše. Ich príprava je jednoduchá. Zemiaky uparené (alebo aj uvarené v šupke) očistíme, nastrúhame na jemno, pridáme vajíčko a múku. Ja používam rôznu celozrnnú, ale na začiatok stačí aj obyčajná polohrubá či hladká múka, soľ. Vymiesime cesto, rozdelíme na rovnaké časti, z ktorých vyvaľkáme kruhy a tie nasucho opečieme na teflónovej panvici. Po upečení z oboch strán ich potrieme iba z vrchnej strany maslom a sú hotové. Z upareného karfiolu si pripravíme náplň do lokší. Vidličkou rozotrieme ružičky na čo najmenšie kúsky, pridáme tavený syr, vegetu. Poriadne túto zmes premiešame. Na teplé lokše dáme karfiolovú plnku a lokše preložíme na polovicu. Chutný obed či večera je hotová. Dobrú chuť vám prajem. 🙂

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

medveď, Liptovský Mikuláš

Medveďa, ktorý útočil v Liptovskom Mikuláši, našli s pomocou dronov do 1,5 hodiny

28.03.2024 13:53

Počas monitorovania medveďa bolo s dronmi nalietaných približne 74 kilometrov.

česko rusko ambasáda

Proruská špionážna sieť útočí proti EÚ: Poľsko a Česko spustili vyšetrovanie, majú zistenia týkajúce sa Slovenska

28.03.2024 13:50

Poľská kontrarozviedka (ABW) vyšetruje činnosť proruskej špionážnej siete zameranej proti členským štátom a orgánom Európskej únie.

Srbsko

Výbor Rady Európy podporil členstvo Kosova, Srbsko to odsúdilo

28.03.2024 13:10

Srbský šéf diplomacie označil rozhodnutie výboru PZ RE o podpore členstva Kosova za "škandalózne" a "hanebné".

čaputová

Čaputová: Členstvo v klube NATO nám poskytuje ochranu teraz aj do budúcna

28.03.2024 12:58

V piatok uplynie výročie 20. výročia vstupu Slovenska do Aliancie.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126534x
Priemerná čítanosť článkov: 1947x

Autor blogu