Založ si blog

Zdravé mačičky a ich paničky (alebo páni)

Reklama môže byť zábavná, aj keď o to jej tvorcom vôbec nešlo.

Jedného sychravého, jesenného dňa som pripravovala obed v kuchyni. Manžel v obývačke pozeral televízor. Zaujalo ho ako sa vyrába oštiepok na našich salašoch.

Obývačka bola prepojená s kuchyňou tým, že pôvodné dvojkrídlové dvere sme odstránili. Vznikol tak krásny priestor, taká kuchyňo-obývačka. Bolo to veselšie, lebo som pri príprave jedla nebola oddelená o ostatných členov rodiny. Sem-tam som mohla povedať aj ja niečo veselé, či poučné.

U nás, teda v mojej rodinke, sa veľa smejeme. Robíme si srandu, ak nám je fajn. Srandou riešime aj vážne veci. Je to taký obranný mechanizmus, aby sme nemuseli tak často plakať a sťažovať sa na svet okolo nás.

V televízore práve prerušili zaujímavý dokument reklamnou prestávkou. Tak som počula novú reklamu na mačacie pochúťky. Vraj sterilizované mačky by kupovali daný výrobok. Pri varení ryže ma okamžite napadlo: Načo sú mačkám v konzervách konzervy? A hneď nato: Preboha, kto si už dáva na obed mačky v konzerve?

Po niekoľkých dňoch som videla danú reklamu na mačacie pochúťky celú. Vtedy mi docvaklo, že nie mačky sú v tých konzervách, ale šťavnaté, ochutené mäsko je v tých konzervách, ktoré môžu papkať len mačičky. Mnohí chudobnejší a chudobní ľudkovia určite tíško závidia mačičkám ich lahôdku. Veď oni si môžu pochutiť na suchých rožkoch s maslom. V tom lepšom prípade. Ak im vyjdú nejaké tie centy navyše z ich príjmu po zaplatení všetkých poplatkov.

Kam sme sa to dostali po 30 rokoch zmeny politického systému? K lepšiemu? K horšiemu? Odpoveď si musí nájsť sám. Niekomu vyhovuje dravý, trhový systém. Niekto žije v spomienkach na socializmus, kde sme mali všetci všetko, ale nikto nemal nič. Až na pár výnimiek. Ale … .

Láska je láska

05.03.2023

Láska je láska. Je to najkrajší cit, ktorého je človek schopný. Každý človek miluje. Dieťa sa narodí a miluje svoju mamičku. Cíti jej tlkot srdca už dávno pred narodením. Vie, kedy je hladná, kedy sa smeje, kedy plače, kedy je pokojná, kedy je rozrušená. Lebo … Po narodení a zorientovaní sa vo svete šoubiznisu, sa učí mať rado svojho otecka, bračekov, sestričky. [...]

Povesti naše milé

26.02.2023

Včera bol krásne škaredý deň. Prečo krásny? Nuž, lebo som doobeda učila mojich milých študentov päť hodín slovenčinu a poobede som mala stretnutie s priateľmi, pekným slovom a piesňami. Ako je to možné? Lebo … O stretnutí s mojím priateľom spisovateľom Antonom Pižurným som vedela už dlhšie, len som nepostrehla v záplave pracovných povinností, že sa [...]

Piatok trinásteho – šťastie či nešťastie? ??

14.01.2023

Piatok. Deň ako každý iný a predsa iný. Len niekoľko piatkov do roka či pár rôčkov je piatok trinásteho. Prečo je to dôležité? Nuž pre niekoho je to dôvod na paniku, pre iného zas nie. Patrím k tým druhým ľudkom. Moja mamička sa narodila trinásteho. Nebol to síce piatok, ale zábavy s tým dátumom si užila viac než dosť. Ako dieťa bola veselá, všade bola, všetko [...]

Medveď

V košickej zoo sa Xene narodilo medvieďa Ares

19.04.2024 13:08

Jeho genetická hodnota je mimoriadne cenná pre európsky záchranný program.

izrael, palestína, západný breh jordánu, evakuácia, amona

EÚ po prvý raz uvalila sankcie na izraelských osadníkov pre útoky na Palestínčanov

19.04.2024 13:07, aktualizované: 13:20

Palestínčania chcú, aby Západný breh bol súčasťou ich budúceho štátu.

Rudolf Huliak

SaS podá návrh na odvolanie Huliaka z postu predsedu výboru

19.04.2024 13:00

Hlina tvrdí, že podnet bude musieť byť zaradený na rokovanie a musí byť o ňom rozprava.

Čierny kašeľ / Pertussis /

Čierny kašeľ v Bratislavskom kraji: Hygienici evidujú 74 prípadov ochorenia

19.04.2024 12:21

Najvyššia vekovo špecifická chorobnosť bola zistená vo vekovej skupine nularočných osôb.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 65
Celková čítanosť: 126987x
Priemerná čítanosť článkov: 1954x

Autor blogu