Založ si blog

Hra farieb

O hre farieb na skle

Nedeľa skoro ráno.

Boli sme na výtvarnom workshope v Ružinej.. Ráno, ešte takmer všetci účastníci workshopu spali, sme my dve ranné vtáčatká, už išli do ateliéru, kde boli všetky obrazy, čo sme maľovali na workshope. Niektoré boli namaľované úplne, niektoré len z časti. Okrem spomínaných obrazov stoly boli plné maliarskych potrieb. Celá miestnosť dýchala pozitívnou, tvorivou energiou. Kamarátka Barborka mi dala sklenenú dosku veľkosti A4

Okrem obrazu, na ktorom som začala pracovať už v piatok večer, som mala k dispozícii aj prázdnu sklenenú tabuľu od Barborky. A tak som si vybrala návrh, ktorý som si pripravila na workshop ešte v piatok popoludní. Rozhodovala som sa medzi štyrmi obrázkami. Vybrala som nakoniec kaštieľ na Ostrej Lúke.

Mimochodom, z tých pripravených piatich návrhov pán profesor vybral na prvý pokusný obraz, keď nás učil novú výtvarnú techniku maľby na sklo za studena, námet prírody. Konkrétne vtáčika sediaceho na drevenom ráme podopierajúceho mladý stromček. Konečným výsledkom bol o dosť iný obrázok ako bol pôvodný návrh.

Už som poznala technologický postup maľby obrazu na sklo. Tak som chytila najtenší štetec, použila trošíčku čiernej akrylovej farby a za dve-tri minútky boli základné linky budúceho obrazu namaľované. Mimochodom, na ten prvý obraz, mi namaľovanie základu trvalo neuveriteľných 2,5 hodiny, kým som bola s výsledkom hotová. Workshop sa končil o pol dvanástej v nedeľu a tak už nebol dostatok času na maľovanie druhého obrazu rôznymi farbami.

Po príchode domov, zvítaní sa s manželom, som sa čoskoro pustila do maľovania druhého obrazu, ktorý som začala maľovať v Ružinej. Keďže som už poznala techniku maľby – reverz – t.j. opačný postup nanášania farieb na sklenenú tabuľu, chcela som ho namaľovať čo najlepšie a v najkratšom čase. Preto som bola trpezlivá. A …

Po týždni je obraz konečne dokončený. Chceli by ste vidieť výsledok?

Stretnutie maturantov

16.06.2024

V sobotu 15.6. 2024 o 16.00 sme mali pravidelné, pomaturitné stretnutie triedy 4. A spolu s triedou 4.B. Od ukončenia gymnázia sme sa stretli každých päť rokov. Miesto stretnutia študentov a triednych učiteľov bolo vždy pred budovou školy. Nasledovala oficiálna časť, keď sme sa rozdelili na A a B triedu a išli do budovy, do miestnosti, kde sme drali školské lavice. Jeden po [...]

Čo je šťastný život?

13.06.2024

Tento rok je pre nás Slovákov dosť zvláštny a náročný. Ale … Už tridsaťpäť rokov máme po Nežnej revolúcii. Síce ešte pár mesiacov zostáva, kým príde ten dátum, ten deň kedy sme vyšli na námestia miest a štrngali kľúčmi a tak sa snažili poraziť nefunkčný režim, ktorý u nás vládol desaťročia. Deň, kedy si naplno budeme uvedomovať historický okamih, [...]

Nadšení umelci

11.06.2024

Príjemný, takmer letný deň vám prajem milí čitatelia. Posledné dni sú veľmi pekné. Nielen, že príroda nám robí radosť, ale aj ľudia sú k sebe milší. Ako je to možné? Jednoducho. Veď máme jar v plnom prúde. Kvietky nás lákajú svojimi farbami, tvarmi a vôňou na prechádzku po parku, záhrade, či voľnej prírode. Vtáčiky spievajú svoje árie z plného hrdla. [...]

Rusko, Kremeľ, Moskva

Ruský poslanec navrhuje verejne bičovať 'neposlušných' Rusov na Červenom námestí

26.06.2024 11:43

Tí, ktorí činia pokánie, by sa mali verejne ospravedlniť a verejne dostať 20 rán bičom na Červenom námestí, povedal.

Maroš Šefčovič

Kandidátom SR na člena Európskej komisie je Šefčovič, rozhodla vláda

26.06.2024 11:39

Ide o funkčné obdobie medzi rokmi 2024 až 2029.

Kolebežka / Polícia /

Muž v obci Láb spadol z elektrickej kolobežky, zraneniam podľahol

26.06.2024 11:25

Policajti vyzvali vodičov kolobežiek na zodpovednosť a dodržiavanie pravidiel cestnej premávky.

Pavel Zítko

Súd uvalil väzbu na známeho českého konšpirátora Zítka, Praha na neho vydala zatykač

26.06.2024 11:20

Pavla Zítka polícia zadržala na Slovensku v pondelok na základe českého zatykača.

ingpetr

S úsmevom je život krajší. Aký budú mať deň ľudia vo vašej blízkosti, keď im s úsmevom poviete : "Dobré ráno?" Skúste to urobiť a uvidíte ich pozitívnu reakciu. Veľa šťastia prajem.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 69
Celková čítanosť: 132529x
Priemerná čítanosť článkov: 1921x

Autor blogu