Orechové mňam

25. apríla 2020, ingpetr, Koláčiky

Orechové mňam

 

Čas, keď mám doma orechy, využívam na prípravu rôznych chutných jedál a koláčikov. Často si dám na raňajky nastrúhané dve jabĺčka s mrkvou, prípadne cvikľou. K tomu si dám ešte dve polievkové lyžice na jemno nasekaných alebo nastrúhaných orechov a chutné raňajky sú na svete. Celé dopoludnie mám kopec energie na mnohé aktivity, ktoré robím. Orechy využívam aj na zahnanie hladu pomedzi hlavné jedlá. Jeden-dva vlašské orechy zjem a hneď je po hlade.

 

Najradšej ale pečiem rôzne orechové koláčiky. Je to jedna báseň. Keď upečiem takého koláče, tak zmiznú z tácky závratnou rýchlosťou. Nikto sa nepýta z čoho sú koláčiky, lebo chutia skvelo a tak ich ochutnávajú moji maškrtníci jeden za druhým. Ale … Aby som myslela aj na ich štíhlu líniu, tak pri ich pečení používam zdravé suroviny. Veď môžete ich vyskúšať aj vy sami a posúdiť ich chuť.

 

Rada si vymýšľam koláčiky. Jedného dňa som sa rozhodla upiecť orechové. Ešte z Vianoc mi zostali ďatle, asi polovica balenia, tak som ich použila do koláča. Jeho chuť bola vynikajúca a každý sa čudoval, čo to tam také sladučké je. Nuž, to bolo pre nich tajomstvo. Ale vám som ho odhalila. Veď prečo nie?

 

Na orechové mňam potrebujete:       3 vajcia

1 dl medu

1 dl vody

0,75 dl oleja

50 g ďatlí

100 g orechov

100 g celozrnnej múky

1 čl sódy bicarbony

 

Postup:  Vajcia, med, vodu, olej dáme do misy a zamiešame. Pridáme do rozmiešanej masy ďatle bez kôstky, pokrájané na menšie kúsky, zomleté orechy , celozrnnú múku a sódu. Poriadne premiešame až získame hladké cesto. Vylejeme ho na plech, ktorý je vystlaný papierom na pečenie. Pečieme na 180 ºC 20 minút, kým je koláč pekne hnedý na povrchu a nelepí sa na špáradlo. Ešte teplý koláč preklopíme na dosku, opatrne dáme dole papier na pečenie, potrieme džemom a posypeme mletými orechmi alebo Grankom, prípadne polejeme čokoládou. Dobrú chuť