Jablkovo-mrkvové potešenie

19. apríla 2020, ingpetr, Koláčiky

Doma mám maškrtníkov, ktorí by najradšej každý deň jedli niečo malé, sladké. Keďže som milujúca manželka a mamička, tak im ich sny rada plním. Ale … Musí to byť nielen niečo malé a sladké ale aj niečo zdravé. A tak vymýšľam koláčiky, ktoré pečiem zo zdravých surovín. Nie síce každý deň, ako by si to oni priali, ale dva-trikrát do týždňa majú niečo na zahryznutie.

 

Včera som upiekla jablkovo-mrkvový koláčik. Syn bol doma a tak bol prvým ochutnávačom. Najprv vyhlásil, že on nemôže jesť koláčiky, aby nebol tučný. No ako ochutnal prvý, tak zjedol hneď aj druhý a tretí a … Potom si povedal, že nateraz stačí.

 

Manžel prišiel domov až podvečer a prvá cesta bola po umytí rúk do kuchyne. Keď zbadal koláčiky na stole, hneď ochutnal. A ochutnával dlho do noci. Takže ráno som našla už len posledné dva kúsky. A to som z týchto koláčikov chcela poslať aj druhému synovi s priateľkou. Majú smolu. Ešte šťastie, že som upiekla nielen tento jablkovo-mrkvový koláčik, ale aj celozrnné piškótiky. Ale o tom vám napíšem nabudúce.

 

Tu je recept na šťavnatý jablkovo-mrkvový koláč.

 

Suroviny : 4 vajcia

1 dl oleja

0,75 dl medu

100 g ovsených vločiek

100 g celozrnnej múky

3 jablká

2 veľké mrkvy ( alebo 4 malé)

1 čl sódy bicarbony

1pl škorice

 

Postup: Mrkvu a jablká očistíme. Do misky nastrúhame mrkvu a jablká na rezance na najhrubšej časti strúhadla. Pridáme celé vajcia a ostatné suroviny. Poriadne premiešame. Hotové cesto vylejeme na plech vystlaný papierom na pečenie a rovnomerne uhladíme. Pečieme vo vyhriatej rúre na 180ºC približne 20 minút. Či je koláč upečený nám povie náš nos, keď začnú voňať jablká a najlepší spôsob je pichnúť do upečeného koláča špáradlo alebo malú vidličku. Keď sa naň nič neprilepí, koláč je hotový. Vychladnutý koláč preklopíme na dosku. Natrieme džemom a posypeme Grankom, prípadne mletými orechmi. Dobrú chuť.